donderdag 23 juni 2011

Haggis en heuvels

In mijn geestesoog zag ik mezelf voor mijn vakantie licht en soepel door de Schotse bergen sprinten. In de praktijk viel het wel mee met de souplesse. Ik heb uiteindelijk slechts een tweetal runs kunnen voltooien!

Ben Nevis is a sonofabitch!
Voor mijn vakantie in het prachtige Schotland had ik mooie plaatjes en verhalen beloofd. Helaas vallen de resultaten tegen. Op dag vier heb ik Ben Nevis beklommen. De hoogste berg in het Verenigd Koninkrijk. De hele week daarna had ik spierpijn in mijn kuiten en last van mijn rechter-achillespees. Als beginnende minimalistische-loper weet je dan wel hoe laat het is. Tijd voor een pauze.

Geduld loont
Na het herstel van mijn kuiten heb ik nog een tweetal mooie runs gemaakt. De eerste was in de regionen van de Camusdarach camping in het plaatjes Arisaig. Een prachtige omgeving die ik ervaring lopers rustig durf aan te bevelen.


Grotere kaart weergeven


Mijn tweede run was een stukje zuidelijker in de bossen van Mabie. Daar hebben we ons tentje opgezet in de fantastische camping Marthown of Mabie. Die ligt midden in een bos en dat is heel gaaf camperen! Wat betreft hardlopen kon ik een paar mountainbike-paden volgen. Mooie heuvels door de bossen op zachte bosgrond: heerlijk!


Grotere kaart weergeven

Schotland als hardloopland?
Nou nee. Zeker voor de beginnende hardloper zijn de heuvels vrij heftig. Je kuiten, hamstrings en achillespezen krijgen op de heenweg een behoorlijke opdonder. Naar beneden mogen je quads en knieën eraan geloven. Beiden vereisen techniek en inschattingsvermogen. Dit land is over het algemeen net iets te ruig voor deze kaaskop.

Als vakantieland kan ik het van harte aanraden. De mensen zijn allervriendelijkst en de natuur is onvoorstelbaar mooi!

Sauce
http://www.marthrownofmabie.com/
http://www.gairlochcampsite.co.uk/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten