donderdag 21 april 2011

Doorstart blog!

Een jaar geleden begon ik overijverig aan het blootvoets-hardlopen. Ik combineerde dat toen nog met geschoeid hardlopen. Dat bleek geen goede combinatie. Geschoeid lopen gaf me blessures aan mijn schenen. Daarom wilde ik de overstap maken naar blootvoets-hardlopen. Het liefst zonder mijn loopconditie kwijt te raken. De mix bleek rampzalig.

Ik bleef voortdurend last houden van mijn schenen. Daarbovenop kwam dan nog regelmatig de pijn in mijn kuiten als ik me weer eens niet kon inhouden op blote voeten. Zo was er de week na mijn High-intensity sprint training. Die week was gewoon lopen een marteling. Mijn kuiten voelden als blokken beton.

Ik besloot daarom na anderhalf jaar fanatiek hardlopen te stoppen. Ik liep altijd met pijn rond. Dat doet iets met je denk ik. Daarop zocht ik andere methoden om mijn conditionering op pijl te houden. Een jaar later heb ik daar diverse methoden voor die ik graag met jullie deel in opvolgende posts.

Ik ben nu vrij om te experimenteren met blootvoets-hardlopen. Ik hoef immers mijn conditie niet uit één activiteit te persen. Daarom ben ik weer rustig aan het opbouwen. Fouten uit het verleden probeer ik te vermijden! Tot dusver lukt dat aardig en ik leer nog steeds bij. Mijn lessen wil ik delen want ik denk dat ze waardevol zijn. Daarom blaas ik dit blog nieuw leven in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten