zaterdag 23 juli 2011

Runlog: leuke veranderingen

Vandaag eindelijk weer een statusupdate. Mijn baseline voor 20 minuten is afgerond en ik heb mijn eerste run van 22 minuten afgerond. Het begint zo langzamerhand ergens op te lijken!

Er vallen me een paar dingen op rond deze tijden.

  1. Pijn. Tijdens het lopen is er absoluut geen sprake meer van pijn. Eerder had ik nog wel eens een nukkige achillespees of een zeurende kuit. Daar heb ik nu geen last meer van. 
  2. Hardloopvorm. Na het lopen heb ik nog wat spierpijn in mijn kuiten. Ik vermoed dat het ligt aan hardlopen op de tenen. Brian Mackenzie heeft daar het één en ander over te zeggen. Ik ga letten op mijn voetplaatsing. Per stap wil ik dat mijn hak de grond gaat aantikken. Zodoende ontspannen worden de kuiten meer ontlast. Lieberman adviseert dit ook. 
  3. Conditionering. Conditie wordt een punt van aandacht. Runs van 6 minuten hebben geen impact. Deze wel en ik moet mijn tempo in de gaten houden. Ik begin vaak te snel.
De belangrijkste verandering is echter ontspanning! Hoewel ik mijn techniek nog strak in de gaten houd tref ik steeds vaker en langer een prettig tempo waarin lekker kan ontspannen en genieten van hardlopen. Daar doe ik het allemaal voor en ik ben erg blij dat er nu eindelijk sprake van is. Hard werk wordt beloont!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten