dinsdag 24 mei 2011

Stukjes gras

De laatste weken pak ik waar ik kan stukken gras mee. Dit loopt erg lekker. Bovendien geeft het een leuke afwisseling en een kleine kick.


Nuttige afwisseling
De afwisseling is niet alleen voor je geest prettig. Ook je voeten hebben er baat bij. Een onregelmatig grasland met bulten, kuilen en knobbels vereist het gebruik van andere spiertjes in je voeten. Wanneer die vaker aangesproken worden zullen ze sterker worden. Een sterke voet werkt mee in het voorkomen van blessures. Mooi meegenomen dus.

Kick
De kick van spontaan een weiland oversteken zit hem in de spontaniteit. Ik denk dat het terugkoppelt op één of ander oerinstinct van gaan waar en wanneer je wilt gaan. Bovenop iets groens. Deze loopstijl maakt dat mogelijk. Zeker in Vibram FiveFingers. Op standaard hardloopschoenen is het vragen om een verzwikte enkel.

Er is natuurlijk ook het risico van de boer met de shotgun. Al ben ik ze nog niet tegengekomen. Waakhonden trouwens wel. Maar die waren net niet in staat dat hek over te springen. Toch jammer. Dat was een mooie bonus HIIT training geweest!

Oproepje
Ondanks baldadige uitspattingen zo nu en dan kan ik moeilijk lekker gras vinden om afstand op te maken. Zijn er mensen die hier meer ervaring in hebben? Ik denk in de trend van natuurgebieden en bossen in Gelderland. Maar ook toegankelijke voetbalvelden lijken me lekker. Omgeving Arnhem/Nijmegen. Tips mogen in de comments. Daar dump ik ze zelf ook als ik ze vind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten