zondag 25 september 2011

Strategieën voor minimalistisch hardlopen

Ik wil mijn onderzoek naar trainingsstrategieën met jullie delen. Ik heb twee filosofieën over de juiste aanpak van opbouwen gevonden. Ze liggen beiden aan uiteinden van een spectrum. Daarom kies ik voor een zelf-geknutselde gulden middenweg. In drie opvolgende posts ga ik er dieper op in.
In de wereld van minimalistisch hardlopen heb ik twee strategieën onderscheiden.

Beginnen met minimalistisch hardlopen: the Four Hour Body
Dit is een zeer wetenschappelijke aanpak. Door nauwkeurig data te verzamelen maak je van jezelf een soort hardloopmonster. Zeer effectief maar of het ook leuk blijft is de vraag.

Lees meer>>


Beginnen met minimalistisch hardlopen: natuurlijke stijl
Deze strategie is zo los als het maar kan. Geinspireerd door de boeken "Born to Run" en "De Mens Als Duurloper".In essentie ga je gewoon hardlopen. Veel, lang en hard. Wanneer het pijn doet stop je. En zo voort.

Lees binnenkort meer op deze blog!

Beginnen met minimalistisch hardlopen: mijn synthese
Hoewel de natuurlijk methode mij zeer aanspreekt lijkt het me niet ideaal voor mijn doelen. Ik wil graag één uur lang moeiteloos en met plezier kunnen hardlopen. Er zitten in beiden strategieën manieren om dat te bereiken.

Lees binnenkort meer op deze blog!

Klik op de tag "strategie" in de tagcloud om alles in één keer tevoorschijn te toveren.


Het gaat hier overigens nadrukkelijk niet over looptechnieken of trainingsprogramma's. Technieken zijn bijvoorbeeld POSE, Chirunning of barefootrunning. Trainingsprogramma's zijn zeer specifiek. "ik doe op dinsdag dit, en op woensdag dat niet... ."

"Use only that which works, and take it from any place you can find it." 
 Bruce Lee (Tao of Jeet Kune Do)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten