woensdag 25 mei 2011

De Torture Twist

Deze ochtend wil ik even snel een nieuwe core oefening met jullie delen. De zeer effectieve en terecht benaamde Torture Twist.

Deze oefening staat ergens achterin The Four Hour Body van auteur Tim Ferris. Gisteren heb ik hem voor het eerst toegepast. Een ware marteling maar zeer efficiënt. De altijd fitte Yuri Elkaim doet hem even voor en legt het aantal sets en reps uit:





Efficiënt
Deze oefening is enorm efficiënt. Door de onmogelijke houding moeten de spieren in je kern er alles aan doe je overeind te houden. Dat zijn niet alleen de buikspieren. Ook je onderrug moet eraan geloven.

Ik ben van mening dat een sterke core zeer belangrijk is voor een correct postuur. Zowel in het dagelijks leven als tijdens het hardlopen. Daarom leg ik altijd veel nadruk op de core. Ook al is het nu een beetje een trainingshype geworden. Dat doet niets af aan het belang.

Apparatuur
Een hippe fitnessbank is gelukkig niet nodig. Ik zelf gebruik een voetenbankje om op te liggen en een lade van een kledingkast om mijn voeten onder te houden. Met een beetje creativiteit kom je een heel eind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten